3. Scan met ons je hele museum/onderneming

Om met een frisse blik naar je service en aanbod te kijken, is het waardevol om het bezoek van families in kaart te brengen. Wat maken zij allemaal mee: voor, tijdens en na hun bezoek? Waar hebben ze het naar hun zin? Waar maken ze zich zorgen over?

Hoe werkt zo’n scan? 
Dat laten we je graag zien aan de hand van een voorbeeld: in opdracht van Westtoer (het provinciebedrijf voor toerisme en recreatie van de provincie West-Vlaanderen) deden we meerdere scans. We scanden musea en toeristische ondernemingen (camping, vakantiehuis, hotel, brasserie). Voor elke locatie maakten wij een dossier in de vorm van een beeldverhaal. Het bevatte:  

• een fotoverslag van de visitor journey (i.s.m. de directeur/ondernemer)
• cartoons met uitdagingen van de familie
• tips en ideeën om familievriendelijkheid te vergroten
• prikkelende voorbeelden

Dit dossier gebruikten we bij de terugkoppeling met de directeur/ondernemer. Door de verhalende vorm en het beeldmateriaal waren de situaties die families tegenkomen meteen te herkennen. Het gesprek was daarom to the point: het beeldverhaal maakte snel helder waar de kansen lagen.