Gastvrij in gesprek met families

Gastvrij in gesprek voor leden van Erfgoed Zuid-Holland (te gast in het Dordrechts Museum)

Gastvrij in gesprek voor leden van Erfgoed Zuid-Holland (te gast in het Dordrechts Museum)

Publieksmedewerkers zijn de belangrijkste schakel tussen het museum en het publiek, en vice versa. Zij zijn niet alleen het visitekaartje van je instelling maar ook een bron van informatie: als ze goed contact kunnen leggen, weten zij wat er leeft onder de bezoekers.

Je kunt prachtig programmeren voor families, maar als de medewerkers op de vloer hen vooral aanspreken op huisregels, dan krijgen families het gevoel dat ze iets verkeerd doen en voelen ze zich niet thuis. In deze training laten we zien hoe je gastvrij kunt zijn en hoe je er tegelijk voor kunt zorgen dat iedereen zich aan de huisregels houdt. Gezamenlijk formuleren we positieve variaties op reprimandes en waarschuwingen. Door de positieve sfeer kan er een prettig contact ontstaan tussen bezoeker en medewerker. Zo horen zij sneller wat er echt leeft onder de bezoekers, en dat is gouden informatie!